DOMOWY KEBAB

Od czasu do czasu nachodzi nas ochota na coś niezdrowego. Jeżeli mamy chwilę czasu, możemy samodzielnie przygotować swój ulubiony fast-food. Moja propozycja na dziś to kebab –  w wersji domowej. Dzięki temu, że przyrządzamy go sami możemy zadbać o to, aby był nieco mniej kaloryczny. 

To co? Do dzieła! 🙂

 


SKŁADNIKI (2 osoby)


ok. 600 gram piersi z kurczaka

przyprawa do gyrosa (lub np. do kurczaka, mieszanka przypraw – wedle uznania)

10 małych ziemniaków

przyprawa do ziemniaków

suszony tymianek

mieszanka sałat

ser a’la Feta (ja polecam Biedronkowy Islos – ser sałatkowy ziołowy)

dwie garści pomidorków koktajlowych

olej Kujawski z bazylią

majonez (można zastąpić go jogurtem naturalnym)

przyprawa do potraw włoskich (np. Kamis)

czosnek

olej


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA


Kurczaka pokroić w drobne paski, zamarynować w przyprawach i oleju. Odstawić do lodówki. W międzyczasie przygotować ziemniaki. Dokładny przepis znajdziesz tutaj. Usmażyć kurczaka i przygotować sałatkę: do miski wsypać mieszankę sałat, wkroić przekrojone na pół pomidorki koktajlowe oraz fetę. Całość skropić olejem z bazylią.

Sos czosnkowy: do 3 łyżek majonezu lub jogurtu naturalnego dodać wyciśnięty przez praskę ząbek czosnku oraz 1 łyżeczkę przyprawy do kuchni włoskiej (ja używam Kamis). Wszystko ze sobą wymieszać.

Smacznego!

eatandlove